Gulyások

Tokaji gulyás
Mexikói gulyás (babgulyás)
Pandúrgulyás
Szegedi gulyás
Bécsi gulyás
Debreceni gulyás
Sertésgulyás
Szójás gulyás
Formangulyás
Krumpligulyás
Peter Vok gulyás
Magyar gulyás

Hát igen, a VUT-s menzákon sokféle gulyást lehet enni. Rengeteget. Ezt a listát akkor írtam össze, mikor még jártam menzára, nem tudom, hogy azóta hányféle gulyást találtak még ki. Ha jól emlékszem, van szerb gulyás is. Jól mutatja a helyzetet, hogy magyar gulyással a lista írásának kezdése után a legkésőbb találkoztam. Elképesztő, de úgy néz ki, hogy a gulyás a pizza után a leginspiratívabb étel Csehországban. El lehetne gondolkozni azon is, hogy mi a közös és mi a megkülönböztető mondjuk egy Petr Vok meg egy formangulyás közt. Nem sok. De a modern piacon ez a sikeres modell, egy termékből sokféle variácót csinálunk, és megfelelően pozicionáljuk őket. Tundak ám ezek az ukrán szakácsok! Amúgy meg sosem tudtam, hogy Mexikóban mióta főznek gulyást.

5 megjegyzés:

  1. :D talán azóta, hogy az Alföldön pizzát.... tudod, csülökkel és magyar paprikával;)

    VálaszTörlés
  2. Jó ez a lista, tanulságos!
    Amúgy az is könnyen meglehet, hogy csupán nincs elég szavuk az ételekre. Ezek nagyrészét a magyar kultúrkörben is főzik, csak nem mindet hívjuk gulyásnak közülük (paprikáskrumpli, pörkölt, szegedi káposzta stb).
    Szerintem a csehek a gulyás szót nem is az étel megnevezésére használják, hanem annak elkészítési módjára: "dobj bele mindent, ami a kezed ügyébe kerül, aztán aszerint nevezd el, hogy mire hasonlít legjobban" :)

    VálaszTörlés
  3. Én inkább ott látom a megoldást, hogy van a Barna Szósz, ami minden gulyásban benne van. Amelyik ételben van az a Barna Szósz, az gulyás lesz.

    VálaszTörlés
  4. Több "gulyásétel": (alföldi-, szegedi-, csángó-, székelygulyás, de a Palóc-leves is) Gundelék "újítása".

    VálaszTörlés
  5. Amit a nagyvilágban "magyar" gulyásként adnak, az sokszor távol áll attól. Néhai nagybátyám Hollandiában élt, egyszer valahol a világban mondta is a pincérnek, hogy a gulyáslevesnek, amit ott evett, nem ilyennek kell lennie, neki elhiheti, mert magyar származású. Én is tettem már ilyen comment-et amerikai blogger székelygulyás receptjére - törölte a megjegyzésem.

    VálaszTörlés