-

Bizonyos szemszögből nézve nincs különbség aközött, hogy valamit szeretünk-e, vagy utálunk, valami kell-e, vagy elutasítjuk. Mindkét esetben egy a közös:  ha az adott dolog kell, szeretjük, az azt jelenti, hogy érdekel. Az a valaki kell vagy szeretjük, az azt jelenti, hogy érdekel. Szóval valami, valaki vagy érdekli az embert, vagy abszolút nem foglalkozik vele.

Gratulálunk, ön intellektuális választ tudott adni a kérdésre! De azért elárulom, hogy ha az érzelmeire is hallgatna, ezt a kérdést 0 perc alatt megválaszolta volna.

4 megjegyzés:

  1. Egyszer valahol hallottam, vagy olvastam a következő gondolatot: ha valam/kit igazán szeretünk, akkor nem azért szeretjük, mert szükségünk van rá (=kell), hanem azért van rá szükségünk, mert szeretjük.... (így szükségünk lehet racionális ésszel teljesen feleslegesnek tűnő dolgokra is - lerágott fülű plüssmedve, sértegető, mogorva emberek....)
    Én egészen megszerettem ezt a gondolatot.Bár, ebből a szempontból nézve, noha a szeretem/kell nekem ugyanannak látszik, valójában egymás ok-okozatai, s mint olyan, nem mindegy, melyikből következik a másik.....

    VálaszTörlés
  2. Nem, nagyon nem. Pl. ha valakit azért szeretünk, mert szükségünk van rá, az rendkívül veszélyes tud lenni. És nem csak azért, mert mondjuk kihasználjuk őt, hanem vannak olyan esetek, mikor saját magunkat csapjuk be. Az utóbbi esetben garantált, hogy előbb-utóbb tönkremegy a kapcsolat. Vagy rosszabb esetben megromlik a házasság, és mindent átvesz a gyerek is.

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek tema-val ... nem lehet kétirányú a dolog. Valakire azért van szükségünk mert szeretjük, de valakit nem lehet szeretni, mert szükségünk van rá. Egyszerűen ott valaki át van verve ... szűkség az maga a hiánya valaminek, tehát ha valakit szeretünk és nincs velünk akkor szükségünk ergó szükségünk van rá ... viszont ha valakit szeretünk mert szükségünk van rá, ez azt jelentené, hogy a hiányt szeressük, lényegében azt szeressük amit nem tudunk birtokolni, de az a bizonyos valaki akinek ez megvan azt szeressük, mert neki megvan az a valami ami nekünk kell... tehát, kihasználjuk a bizonyos személyt.
    ez kissé zavaros magyarázat ... de én így látom, ha valaki átlátja gondolataim kifürkészhetetlen menetét :D
    Tanulság: ne szeress szükségből, mert valaki pórul jár

    VálaszTörlés
  4. :) ugyanazt mondtam én is, fiúk;) az IGAZI szeretet NEM azért szeret, mert szüksége van rád, hanem AZÉRT van SZÜKSÉGE rád, mert szeret. mert szeret, törődik veled, tudni akarja mi van veled, hiányzol ha nem vagy a közelébe -> szüksége van rád. az előző pedig kihasználás. de arról én nem beszéltem.

    VálaszTörlés