A múzsák sztrájkolnak

Úgy látszik, nem csak a vizsgák előtt 3 kilót fogyó (vagy fölszedő) diákságnak nem tesz jót a vizsgaidőszak, de szegény szamarunk is sorvadozik mostanában. Pedig lenne miről írni.....


Múlt héten Alzheimeres betegeknek való tablettákkal állított haza szobatársnőm, állítólag a patikusnő szerint azok jobban segítik a memóriát, mint a ginko biloba. Kicsit elszörnyedtem, és gondoltam, megkérdezem, ti hogyan csináljátok. Vannak-e tippeitek az eredményes tanuláshoz, vagy a stressz csökkentésére? 

Tegnap, ugyanez a szobatársnőm a választások eredményén kesergett. Pontosan ugyanezért tört szét egyik ismerősöm este, a Divadlo Husa na provázku épülete előtt egy üveg Becherovkát..... Szerencsére aztán be is mentünk abba a színházba, és az előadás elfeledtette vele a nap szomorúságát. A pincétől a padlásig mindenhol zajlott a színdarab, sőt még a színházhoz tartozó kocsmában, a próbateremben és a színpad mögötti területen is játszódott egy jelenet. Állandó nyüzsgés le föl, a foyer ajtajában pedig három kedves, de meggyötört arc árulta a Novy Prostor-t. Talán ismeritek is egyiküket, a szőke csávót a Szvobogyákról. És hogy jóemberekből elég sok található a színházak környékén, semmi sem bizonyítja jobban, minthogy az előadások helyszínei között "meredező" 2-3 emeletnyi szintkülömbséget mosolyogva küzdöttük le - ismerősöm tolókocsijával együtt;)

finálé.... (igen, jól látjátok: Jan Amos és Masaryk is eljöttek az előadásra)

De az utóbbi időben valahogy sztrájkolnak a múzsák, nem igazán megy az írás.... különben is, bármibe fogok bele úgy mostanában, jó lenne, a ha végén diploma munka sülni ki belőle.

4 megjegyzés:

  1. Barátnőd valszeg "piracietam" tartlamú vagy más "racetam" tartalmú tablettát hozhatott, én is szedtem munkaírás közben, de nem tudom megitélni volt-e különbség. Segíti az agy oxigénellátását és segíti az agynak könnyeben felvenni az oxigént és a glukózt. Szóval nincs nagy ördöngősség benne, de nem szabad túlzásba vinni!
    A stresszt pedig szerintem mozgással lehet leküzdeni.

    VálaszTörlés
  2. azt hiszem, az volt az:) rám csak rövidtávú jó hatással bírt: megjegyeztem a nevét a másnapi spec. pszichiátria vizsgára, ahol kérdezgetnek néha ilyesmi megnevezéseket.

    VálaszTörlés
  3. Én az alvásra esküszöm - vizsgaidőszakban pedig - kivéve ha épp nem a vizsga napja van - nem kell korán, vekerrel kelni :) A gyógyszerek helyett meg jobb a mazsola - remekül biztosítja az agynak szükséges energiát...

    VálaszTörlés
  4. komolyan? a mazsola? dejó! nem szimpi nekem a szintetikus segítség:)

    VálaszTörlés