ÓPIUM #3: 59-ből csak egy ébresztett kávéval


Neked hány lakótársad volt eddig? Szerintem nekem több.

Jó, én már diákok közt öreg vagyok. Igen-igen, középiskolában is kollégista voltam. Tudom, az úgy nem fair verseny, ha tízágyas szobában is laktam. Kettőben is, mert menedékjogért kellett folyamodnom a szembe szobába, miután az emeleteságy fölső szintjén lévő fészkem tejföllel volt impregnálva. Aztán ott maradtam dacból. Költöztettek büntetésből is. Focisták mellé. Nah, az maga volt a pokoljárás. Volt aki csak egy hónapig lakott velem, de legalább egyszer elkéstem a munkából, mert stoppolta a fürdőszobát reggel. Nadja vált végül is minimális követelménnyé a lakótársság definiálásában.


Lakva ismerszik meg az ember. Sokan voltak, sok élményben volt részem. Legdurvább: korrepetáltam diszkalkuliás drámaszakost matekból. Néhányszor verekedtem is, de többször éreztük jól magunkat. Egy időben volt Garlando csocsóasztalunk is. Vízipipánk is, meg LAN hálózatunk. Legendás buddha-türelmem egyik forrásának tartom ezt a tényt: 59 lakótársam volt: bordelosok, rendmániások, lányok, srácok, straight-ek és melegek, punkok, prolik és magamfajta értelmiségi hülyegyerekek, délvidékről, felvidékről vagy csak simán vidékről és pestről. Most meg csehek és szlovákok. Őrült sok, még számomra is így tűnik. Valakinek már csak a becenevére emlékszem. Hosszú, Mongúz, Rébusz, Bugyi, Doki, Dexter, Xirmi, Szeke... Egy ideje cenzust vezetek róluk, hogy ne kopjanak ki, s épp a múltkor frissítettem a listát, mikor az őrületesen nagy nosztalgiahullám közepén kérdi Kati, mi legyen a következő témánk irodalmi vezérfonál gyanánt? Félve kérdem: Lakótárs?

Lakótárs!

Ópiumra keresztelt irodalmi versenyünk harmadik fordulóján tehát erre a mottóra várjuk az írásaitokat bármilyen műnemben. Félősektől álnéven is tudunk publikálni. Decemberre készülünk új papír-szamárral, szóval november végéig várjuk műveiteket a sargaszamar@gmail.com emailcímre, körülbelül akkor lesz lapzártánk. Máskülönben versenyen kívüli betűvetűkkel is szívesen ismerkedünk. Keressetek minket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése