Múzeumok éjszakája - ne hagyjátok ki!

Voltatok már a brünni Műszaki múzeumban (Technické muzeum)? És voltatok már a brünni Műszaki múzeumban ÉJSZAKA? És az Iparművészeti múzeumban, a Roma kultúra múzeumában, a Spilberken, a Vörös templomban, a Mendel múzeumban éjszaka? Május 14-én MÚZEUMOK ÉJSZAKÁJA, ne hagyjátok ki!



A brünni múzeumok általában este (mit este? délután!) 6-kor bezárják kapuikat. Hétvégén is. A múzeumok éjszakája egy olyan akció, ami a múzeumok szokásával ellentétben épp este (vagy akár délután) 6-kor KEZDŐDIK. Ráadásul a belépőjegyre sem kell spórolni, ugyanis ezen az éjszakán az akcióban részt vevő összes múzeumba ingyenes a belépés. A legtöbb helyen azonban ennél sokkal több várja a látogatókat külön tárlatvezető, tematikus előadások, vagy tánc-, illetve zeneösszeállítások a múzeumok előcsarnokában. Valószínűleg idén sem marad el a fire-show bemutató a Spilberk udvarán, de lesz még tradicionális török kávé kóstolás az Anthropos pavilonjában, divatbemutató a Műszaki múzeumban, orgona koncertek a Vörös templomban és a szent Péter és Pál székesegyházban (Petrov)..... 

Emlékszem, két éve ekkor lepték el a macskakő-rajzok a Husová-t (nincsenek fotói valakinek? volt egy naaaaagy.... mercédeszjel is;), tavaly pedig közel RTO típusú különjárattal buszoztam a Műszaki múzeumhoz (ingyér;), ahol cirkuszi előadást és vaskorszaki leleteket csodáltam éjfélig (előtte összefagytam a Vörös templomban és libabőröztem a petrovi orgonajátékon).....

Nos akit érdekel, a fenti képen látható kicsi brozsúra tökéletesen elegendő a programban való tájékozódáshoz. Elektronikus formája (és sok más információ) lehúzható az alábbi linkről, én azonban mégis a nyomtatott formáját ajánlom. Miért? Mert tartalmaz olyan oldalakat, melyekre egész évben érvényes, két személyre szóló ingyenbelépőket nyomtattak..... szerintem megéri ;) Fussatok be valamelyik múzeum pénztárába, biztos találtok még párat! 

egyéb érdekességek pedig itt olvashatóak:

Egyébként... mehetünk együtt is;)

vica

1 megjegyzés:

  1. végülis jó akció volt. pár képecske: https://picasaweb.google.com/golyobish/MuzeumokEjszakaja2011_05_14?authkey=Gv1sRgCKeD4NPWyP8N#

    VálaszTörlés