Interjú DJ Peterrel

A Mikulásbulira készülve megkerestük kérdéseinkkel Vaár Petit, azaz Dj Peter-t. Beszélgetésünkből megtudhatjátok, hogyan is kerül ez a nyitott és vidám, Németorszgában tanult magyarországi srác a brünni bulik dj pultja mögé:)

*Meg tudod mondani, hányadik brünni bulid lesz a Mikulásbuli? 
Ha jól számolom, most megyek negyedszer Brünnbe. Külön megtiszteltetés minden egyes alkalommal, köszönöm, hogy ott lehetek. Jó érzésekkel jövök Brünnbe, a Kafedik egy nagyon jól szervezett, fantasztikus társaság, Brünnt, mint várost is nagyon szeretem, rajta van azon a tranzit útvonalon, amelyen évek óta járok Magyarország és Németország között.


*Ha jól tudom, kitanult tolmácsember vagy.... hogyan keveredett a zene az életedbe (vagy az életed a zenébe)? 
Amerikanisztikát, Latinamerikanisztikát és közgázt tanultam Németországban. *(szóval nem jól tudom....) 
A tolmácskodás járulékosan és inkább véletlenül kezdődött. A tolmácsolás és a zene valahol persze összefügg. A fül a kapocs. :-) Amióta az eszemet tudom, szerettem énekelni, rádiózni, a nyelveket hallgatni. Sokszor elmondták, hogy óriási tehetség lennék zenei téren, de a szüleim mégis sportiskolába adtak, ahol soha nem remekeltem. Ott olimpikonokat akartak belőlünk nevelni, én kilógtam a sorból, de ciki lett volna zeneiskolába járni. Jóval később, tiniként aztán elmentem (volna) zenét tanulni, de lebeszéltek, hogy már késő. Ekkor kezdtem nagy intenzitással nyelvekkel és versírással is foglalkozni, Németországban jártam egyetemre, egy nagyon nemzetközi csapatban éltem évekig. Majd a csapat koordinátora lettem, majd egyszer én csináltam a zenét egy bulin. Itt a visszatérés a zenéhez, félig-meddig pótcselekvés persze, jó lenne saját hangszeren saját gondolatokat megfogalmazni tudni. A DJ-t ugyanis általában inkább tartják zenegépnek ("játszd ezt le és mondjuk legyen ez a következő"), mintsem előadónak (pedig egy-egy akcióra napokig készülsz...). No, de én ezt azért misszióként élem meg, a magyarbulik különleges hangulatának csapatépítő hatását.


*Hogyan keveredett a DH, meg a Kafedik az életedbe? 
A JAIK-os Balkó nővérekkel Németországban ismerkedtem meg. Edit volt több németországi bulin is, ahol játszottam. Gabi pedig beszervezett egy pozsonyi magyarbuliba, majd még egybe, és egy szép napon Orosz Örs hívott telefonon, hogy lenne egy tábor (Gombaszög)... itt ismertem meg a Kafedikot is, és itt kaptam meghívást a brünni buliba.


*Mit csinálsz, amikor nem zenélsz? 
Szenvedélyes utazó vagyok. Ha tehetem, csavargok valamerre. A volt egyetemi munkámnak (a nemzetközi egyetemisták koordinátora) köszönhetően több évfolyamnyi barátom van szerte a világban. Utazásaim során nyelvet tanulok / gyakorlok.


*Honnan szerzel inspirációt, lendületet? 
Rádiózom. Sokat. :-) Akármennyire fura is, sok-sok órát tölt el az ember azzal, hogy melyik számhoz melyik passzol. Éjszakákon át tudok ülni rajta és próbálgatni ilyen és olyan kombinációkat.


*Mi volt eddig a legnagyobb zenei kihívás a számodra? - ma is elvállalnád? 
2010-ben egy németországi Salsa bulin egy Salsa DJ-t kellett helyettesítenem. Kaptam 2-3 nap felkészülési időt. Latin, Salsa, Merengue, Bachata és Reggaetón stílusokat kellett kombinálni. Kaptam egy rakás CD-t. 3-4 számot ismertem, a többit szó szerint kijegyzeteltem, megjelölgettem, memorizáltam, mint egy vizsga szituációban. A végén a hely főnöke kétszer is megköszönte, hogy ott voltam aznap este. A kihívások elől nem zárkózom el. Bár rengeteg felkészülés kellene hozzá, de belevágnék újra. 

mit üzensz nekünk a buli előtt?  Hozzatok jókedvet és "jertek jertek, nosza járjunk táncot!" :-)

*Nos, a buli megvolt, talán egy újabb kihívás a DJ életében, vagy újabb fergeteges parkett-koptatás a résztvevők szemszögéből - ki tudja, talán majd egyszer erről is mesél Peti;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése